woensdag 2 maart 2011

Of flirten altijd werkt?....

Schat?.... Hou je van me?


-'Schat?'
-'Ja?'
-'Je weet dat ik veel van je hou, toch?'
-'Jazeker weet ik dat. Ik hou ook heel veel van jou.'
-'Schat?'
-'Ja?'
-'Zou je nog steeds van me houden als ik bijvoorbeeld zomaar een hond uit het asiel zou halen?'
-'Huh? Wat is dat nou voor vraag?'
-'Nou precies zoals ik het vraag. Zou je dan nog steeds van me houden? Zeg nou.... Nou dan zeg je niets! Dan zeg ik jou alvast wat: zaterdag ga ik naar Emmie kijken.'
-'Emmie?'
-'Ja. Een hond die met een touw vastzat aan het hek van het asiel daar. Ze is echt heel lief maar heeft het heel erg slecht gehad en het leek me leuk......'
-'LEUK!?!?!'
–'Ja! Het leek me een leuk en goed idee dat ze de rest van haar leven niet in een hok van twee bij twee woont, maar bij ons. Ga je zaterdag mee om haar te ontmoeten?' Emmie kwam, zag en overwon.

-'Schat?'
-'Ja?'
-'Nu we Emmie hebben... Denk je niet dat het veel gezelliger voor haar zou zijn om een maatje te hebben?'
-'Een maatje?'
-'Ja, gewoon. Een hond erbij. Een kleintje. Voor als we 's een uurtje weg zijn. Om te spelen. Is toch gezelliger voor d'r? Ze is tóch een roedeldier.
-'Tja, nu je dat zo zegt. Hoe klein dan?'
-'Nou, gewoon. Een kleinere dan Emmie.'
-'Lijkt me een goed idee. Zullen we ons eens oriënteren dan? Een beetje zoeken, op internet kijken, misschien hier en daar eens rondvragen?'
– 'Nou... Eerlijk gezegd heb ik dat al gedaan. En heel toevallig zit er zo’n kleine hond uit Spanje in een gastgezin hier heel dichtbij. Morgenavond kunnen we er al met Emmie gaan kijken of ze elkaar leuk vinden.'
-'Ok, doen we.'
-'Ennuh.... schat. Ze heet Tosca en zit daar met haar zusje. Tilly. Doet me denken aan tante Til van een kloddertje roze. Leuk toch, twee van die kleintjes erbij? Daar waar er eentje loopt kunnen twee toch ook? Ze zijn echt heel klein. Dat is dan ook weer zoveel leuker voor Tosca, want als ze Emmie dan even te groot of te oud vindt om een spelletje te doen, dan heeft ze Tilly.' Tosca en Tilly kwamen, zagen en overwonnen.

–'Schat?'
-'Ja?'
-'Sjaan is zo alleen, vind je ook niet? Ik weet dat poezen op zichzelf zijn maar ze speelt steeds met de kat van buren dus misschien is het leuk voor Sjaan als ze een maatje krijgt om thuis mee te spelen. Dan hoeft ze niet steeds van huis als ze wil spelen.'
–'Het is een poes schat en ze speelt met Moris van de buren. En ze is vast hartstikke gelukkig.'
-'Ja, maar dat is toch anders, met Moris spelen. Die woont hier niet. Aaaaah.... Mag het?'

–'Welke mogen we gelijk meenemen? Doe dan maar die hier al het langste zit. Is dat die lapjespoes? Prima, doen we. We noemen haar Bo.'
-'An?'
-'Ja schat.'
-'Moet je deze kijken. Een ontplofte bol wol. Die is toch grappig? Oh, je hebt al een poes in je armen. Maar deze is ook echt geweldig. Moet je die kop zien. Fantastisch!'
– 'Wat zegt u? Samen met die lapjes over de schutting gegooid? Die nemen we ook mee, en we noemen ‘m Bob.' Bo en Bob kwamen, zagen en overwonnen.

–'Schat?'
–'Ja?'
–'Die ene stichting hè...je weet wel. Daar zit een hondje uit Turkije met één oogje. Gegrepen door een andere zwerver. Hij is echt heel sneu, een kleine bruine. Niemand wil natuurlijk zo’n hondje met één oog. Moet je kijken wat een droppie. Straks zit ze daar de rest van haar leven in de opvang. Wij hebben toch de ruimte? Ik werk vanuit huis en waar plek is voor drie maakt vier toch ook niet uit? En ja: ze is al in Nederland. Morgen kunnen we gaan kijken of het klikt.' Joy kwam, zag en overwon.

–'Schat?'
-'Ja?'
-'Of we tijdelijk een hond op kunnen vangen... Toestanden. En hij moét echt ergens anders heen. Wat denk je?'
-'Ik zal erover nadenken.'
-'Erover nadenken? Ehhh...doe dat dan onderweg naar huis in de auto, want ehhh.... ik heb ‘m vanmiddag al opgehaald. Hij blijft maar heel even. Ze zoeken een nieuw, goed thuis voor ‘m. Ja, hij is wat groter dan Emmie. Een reutje. Gevonden bij de supermarkt met zijn moeder en broers en zussen. Hij heet Vito.' Vito kwam, zag, overwon en... bleef. Té leuk!

–'Schat?'
–'Ja?'
-'Er zijn bij mijn zus zeven kittens over het hek gegooid. Ik ga even kijken.'
-'En de moeder?'
-'Nee, de moeder niet. En ja, ik ga echt alléén kijken. Beloofd!'

-'Schat?'
–'Ja?'
–'Ze zijn echt té schattig. Zwart met wit. Stelletje mafkezen die zo met beesten omgaan. Denk je dat Bo en Bob het leuk vinden? Bo wil spelen en Bob ligt de hele dag te zonnebaden dus misschien wel leuk voor Bo. Aaaahhh... mag het? Ja, ik beloof het! Echt de laatste.' Mevrouw Janssen kwam, zag en overwon.

Oh ja... Mevrouw Janssen had een broertje met een beetje aparte achterpoten. Tja, die wil niemand natuurlijk adopteren. Flappie kwam, zag en overwon dus ook.

–'Schat?' Schaaaaat?? Schat, hoor je me? Hallo?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie