donderdag 17 mei 2012

Rap voor Moederdag

De hele week voor Moederdag was mijn dochter Kiki (9) al in de weer met briefjes, stiften en lintjes. Ik mocht absoluut niet in de rode mand op haar kamer kijken want daar lag een hele grote verrassing in en het zou echt heel stom zijn, als ik daar in ging kijken.
Dat vond ik ook dus ik ontweek de mand met een grote boog.

Mijn zoon Koen (12) bekeek het allemaal met een blik van: Moederdag. Toestand. Komt wel. Zondagochtend. Een hoop gestommel beneden. Rinkelen van kopjes en bordjes. Gefluister en gegiechel op de trap. Één, twee, drie... fijne Moederdag! Met een glunderend gezicht en een dienblad vol lekkers lopen ze de slaapkamer binnen. Nog voordat het dienblad de dekens raakt, krijg ik van Kiki instructies welke cadeautjes ik het eerst open moet maken. Ik krijg een hartjes mok, een fotolijstje en een prachtig knutselwerkje volgeplakt met dingen waar ik van hou zoals tassen, schoenen en mijn ‘liefelingseten’. Tot slot zegt ze nog een lief gedichtje op. Super schattig.

Ondertussen staat Koen er een beetje bedremmeld bij want daar waar zijn zusje zich te buiten is gegaan aan cadeautjes heeft hij niets. Opeens klaart z’n gezicht op. Ik heb een zelfgemaakte rap voor je mam: het is Moederdag en ook nog je verjaardag dus dit wordt een topdag! Met een grote grijns kijkt hij me aan. Goed gedaan toch? Prachtig jongen. Kiki vindt het een rap van niks en gelijk heeft ze. Maar die lach op z’n gezicht en die ondeugende twinkeling in z’n ogen, waren het echte cadeautje. Ik geef ‘m een dikke knuffel. Goed geflirt, jochie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie