woensdag 16 november 2011

Gehechtheid

Afgelopen weekend was ik mede-organisator van een waanzinnig mooi evenement in de Efteling, met 80 personen waren we bij elkaar om te verbinden op allerlei manieren.
Een groep mensen die bewust in het leven staan, en heel bewust kiezen voor verbinding en een gebalanceerd ego.

Op een bepaald moment kwam in een groepsgesprek het onderwerp geld naar boven.
De positieve ondersteunende energie die tot dan toe aanwezig was, sloeg om naar een koude en strijdbare sfeer, waar irritatie en ongemak de hoofdrol speelde.
Meerdere meningen werden gedeeld, en een aantal probeerden anderen te overtuigen van hun gelijk. De spanning was te snijden. Verbale en non verbale beschuldigingen vlogen rond.

Onbewust gedrag nam de overhand en het ego nam het stuur over, de hechting aan geld en de denkbeelden daar omheen is zo sterk, dat dit het resultaat was.
Dat we geld zoveel macht hebben gegeven.....terwijl het maar papier, metaal en plastic is.

De persoon die deze beerput geopend had kreeg de beschuldigende vinger, maar hij had juist iets heel moedigs gedaan. Iets wat eerder in deze groep mensen genegeerd werd, kwam ter sprake en de onbewuste patronen en overtuigingen werden bewust.
Vol verwondering kijk ik toe...

Dan ervaar ik zelf een wonderlijk fenomeen... van 3 dagen mooie en positieve ervaringen blijft deze situatie die nog geen 10 minuten duurde mij hopeloos fascineren.
Waarom besteed ik liever aandacht aan een negatief incident, dan aan de totale positieve sfeer? Waarom heeft dit zo'n impact?
Ik ben blij dat ik dit bewust zie, dan kan ik er iets mee doen.
Wat ik ook denk over elke situatie, zodra hechting in het spel is, is ego in het spel, en zijn de kansen tot verbinding geminimaliseerd.
Ik kies ervoor bewust los te laten en te blijven verbinden...en dat is flirten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie