woensdag 23 februari 2011

Verbinden

Verbinding

Gister had ik een voorbespreking met een klant. Leuke vent en hard op weg op met zijn mensen het pad van het Nieuwe werken in te slaan. Tijdens het gesprek kwamen we op de slogan van de Universal Flirting Academy en daarmee op het woord ‘connecting’ dat daar samen met het woord ‘Energizing’ de bezieling beschrijft van de UFA. Laat deze man nou persoonlijk met ‘verbinden’ enorm veel moeite hebben! En juist die verbinding zo heel graag willen zien bij zijn mensen!

Onderweg naar huis vroeg ik mijzelf af waarom verbinding of verbinden voor mij zo belangrijk is en waarom ik zo graag zie dat mensen verbinding maken met anderen. Wat levert dat nou op?

Ik geloof heilig in dat wat je geeft ook datgene is wat je terugkrijgt. Als dat altijd op gaat dan natuurlijk en zeker ook voor ‘verbinding. Geef verbinding = krijg verbinding. Dus wil je verbinding maken of hebben dan zul je met jezelf in verbinding moeten zijn. Luisteren naar je intuïtie, je gevoel, je hart en dan met je hoofd nog even de check doen of de boodschap goed is en uitvoerbaar. Luisteren naar je zelf zonder te oordelen, ruimte geven in plaats van ruimte nemen en andere laten bloeien zonder daarbij zelf in het middelpunt van belangstelling te hoeven staan omdat je voelt, ervaart én weet dat alles goed is zoals het is. Het verleden, het verleden laten, de toekomst niet willen weten en gewoon leven in het nu; zijn.
En als jij ‘bent’ dan geef je daarmee, dat de ander kan ‘zijn’. Waanzinnig natuurlijk! Dan is er ruimte, kun je loslaten en zonder verwachting in de ontmoeting staan. Daar en dan, kan echt van alles ontstaan!

God zeg. Je kunt alleen maar geven wat je zelf hebt. Als ik eerlijk ben vind ik het op sommige momenten moeilijk en moet ik er zelf soms hard voor werken. Scenario’s uit mijn hoofd, vooroordelen weg, ervaringen op de achtergrond en laten komen wat komt. De momenten dat er volledige verbinding is, met mijzelf en met anderen, zijn feestjes. Alles lijkt te kloppen, toeval bestaat niet en alles gaat met ‘Ja, en…” in plaats van “Ja, maar…”. Want trainen, coachen, werken en leven ‘in verbinding’ is -in het moment van de verbinding- echt moeiteloos. Met de stroom mee, in plaats van er tegen in, geeft je energie waarmee gelijk het tweede woord zijn plek krijgt. Connecting & Energizing people. Dus leuke man met je collega’s; ben je er klaar voor?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie