woensdag 11 juli 2012

Zakelijk kind zijn


Nog geen 3 maanden geleden  ontdekte ik wat mijn diepste motivatie was. Ik had mijzelf afgevraagd waarom ik de dingen deed en waarvoor? Die ontdekking kwam niet zo maar dat was een proces op zich. De zelfreflectie die ik mijzelf cadeau had gedaan bracht me bij de diepste motivatie, ik noem het mijn bezieling.  
Waarom moest ik , in hemelsnaam, zo nodig iemand zijn die de wereld verteld hoe we het anders kunnen doen. Er zijn er al zoveel die dit doen,waarom zie ik steeds potentie? wat moet ik ermee? en waarom heb ik eigenlijk de aandrang om mensen over hun potentie te vertellen? Uiteindelijk kwam dit antwoord; Ik wil ervaren hoe het is om oog in oog te staan met vele mensen die met stralende ogen, vol van inspiratie en enthousiasme, de keuze maken het mooiste uit hun leven te halen. 
Het is een ontdekkingsreis waar ik nog steeds in zit. 
Wat ik al jaren zie en nu wederom ontdekte is; dat mensen over het algemeen veel te serieus zijn, ikzelf incluis. 
Onze natuurlijke manier van leren zijn we kwijt geraakt, zonder dat we het weten. Het is wat kinderen doen, nieuwsgierig de wereld ontdekken zonder vooringenomen kaders die gevormd zijn door ervaring of overtuiging. Het heerlijke vrije vermogen om te spelen, luchtig om te gaan met het leven, los te laten, fouten te maken, schouders op te halen en weer verder te spelen, en domweg brutaal van alles uit te proberen. 
Hoe komt het toch dat we zakelijk een collectieve onderwaardering van plezier en enthousiasme hebben, terwijl daar juist naar, mijn mening, zoveel kracht en groei in zit.
Ga toch zakelijk spelen, flirten, genieten, verbindt je ergens mee waar je echt enthousiast over kan zijn, kleur je leven met plezier en dan komt de rest echt wel vanzelf.
Ik zie het niet voor niets... ik kan wachten tot iemand anders het doet of oplost, of...
Ik kan besluiten er zelf iets aan te doen. Ik herinner mij een quote ik geloof dat deze van Ghandi was; “Be the change you want to see in the world”  Dus schouders eronder en gaan!
Ik ga zakelijk spelen, flirten, genieten, ik verbindt me ergens mee waar ik echt enthousiast over kan zijn, en kleur mijn leven met plezier, dan komt de rest vanzelf.
Tralidaa.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie