donderdag 19 juli 2012

Jouw gedachten kunnen de wereld veranderen!

Flirten en gedachtenkracht

Hoor je wel eens: Kijk uit met wat je wenst want het kan uitkomen? Ik wel. En ik geloof er in dat het waar is. Dat wat je energie geeft, kan groeien. Dus ook gedachten.  

Als ik een workshop geef en met boeken loop te sjouwen dan wens ik een parkeerplek voor de deur. Met volle overtuiging en zonder enige twijfel of het gaat lukken. En echt; probeer het zelf maar uit. Ik heb dan een parkeerplek voor de deur. 

M’n collega past een weekje op de hond van zijn pa. De hond zit lekker de hele dag binnen en buiten. Kan gaan en staan waar hij wil en is dat al jaren zo gewend en is helemaal gelukkig. ’s Ochtends en ’s avonds krijgt hij lekker eten van mijn collega en over een week is zijn baas weer terug. Ik vond het zielig en wenste en sprak ook uit dat het echt leuker voor de hond was als m’n collega lekker voor een week in het huis van zijn pa ging wonen. Lekker bij de hond.  De collega dacht er anders over maar de gedachte bleef spoken in mijn hoofd. ’s Avonds sprak ik de wens uit naar een vriendin en de volgende dag op kantoor was er dit: 

“ …ben gisteren bij m’n pa in huis getrokken…we hebben houtrot in de hele vloer!….moet behandeld worden en we moeten verkassen naar het huis van mijn pa…”.

De collega is op stel en sprong vertrokken naar het huis van zijn pa waar de hond – dat weet ik zeker – het nu de rest van de week, veel gezelliger heeft.

Bij zakelijk flirten werkt het precies hetzelfde. In eerste instantie wordt alles door gedachten in gang gezet of tegen gehouden en uiteindelijk daarna er ook door bepaald!  Kijk maar eens op de site van Lynne Mc Taggert over het intentie-experiment. Je kunt daar ook zelf mee doen aan onderzoeken.


En een andere hele bijzondere is het wateronderzoek  van dr. Dr. Masaru Emoto. Hij deed een revolutionaire ontdekking door water bloot te stellen aan trillingen in de vorm van muziek, uitgesproken woorden en gedachten en afbeeldingen van verschillende landschappen en gebruiksvoorwerpen. De foto’s die daarna zijn gemaakt, laten een verandering van het waterkristal zien afhankelijk van de gedachten dan wel afbeelding of muziek waaraan het water blootgesteld is.


Op de foto’s die van de kristallen zijn gemaakt is te zien dat water waar tegen de woorden Liefde en Dankbaarheid werd uitgesproken prachtige waterkristallen oplevert en water dat werd aangesproken met het woord idioot, leverde een totaal chaotisch beeld op waarin geen enkel kristal te ontdekken viel. (bron: website van Emoto) waarom hij dit onderzoek heeft gedaan staat ook op zijn site
“to let love grow”.  Hoe mooi is dat?



Waterkristal: Thank you!


Dat wat je geeft krijg je terug. Geef je vertrouwen aan collega’s krijg je vertrouwen terug, geef je aandacht aan je netwerk dan krijg je het terug, geef je omzet aan een ander, krijg je omzet terug. Geven we liefde; krijgen we liefde. Ik  teken ervoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie