woensdag 18 januari 2012

Weerstand

Het was een prachtig meerdaags evenement, met diverse trainers en onderwerpen, en ik mocht ook een aandeel leveren. Ik had mijn workshop al gegeven en was verder deelnemer aan dit evenement.

Een collega van mij gaf een opdracht aan alle deelnemers en ik deed vol enthousiasme mee.
De vraag was iemand in de groep op te zoeken waar je weerstand bij voelde, ik trok mijn wenkbrauwen op en stond ietwat verdwaasd om mij heen te kijken.
Weerstand? Moet ik weerstand hebben tegen iemand...? Voel ik dat wel op dit moment? Heb ik überhaubt wel eens weerstand tegen iemand?.....Het concept alleen al bracht een hele serie overwegingen op gang, waar ik normaal niet zoveel aandacht aan besteed. En terwijl ik zo stond te dralen en voelen, stond er ineens een kordate dame voor mijn neus.
Ze zei recht in mijn gezicht: Ik heb weerstand tegen jou!

Heel even werd ik bevangen door schrik, iemand die mij niet aardig vindt, wat heb ik gedaan, wat doe ik fout?
Direct daarna besloot ik die denk route niet langer te vervolgen, ik haalde diep adem en keek de dame aan.
Ik dwong mijn gedachte in de richting van positieve acceptatie, ik opende alles in mij en dacht: ik ontvang alles wat je mij komt brengen, ook jou weerstand, het mag er zijn.
Ik voelde dat alles in mij ontspande en ik kon niets anders zien dan deze prachtige vrouw.
Zo stonden we een momentje, zij met haar weerstand en ik in liefdevolle acceptatie.
Na nog geen minuut zo te hebben gestaan verbreekt de vrouw de stilte, en zegt tegen mij, ik voel geen weerstand meer, een lach gaf haar gezicht in een stralende blik. Ik ga naar iemand anders.
Ik lachte terug en zei; Okay!

Dat was 1,5 maanden geleden, vrij direct na dit evenement nam ze contact met mij op met een geweldig zakelijk voorstel, en inmiddels heb ik een prachtige (werk) relatie met deze dame opgebouwd die ons allebei doet verheugen op de toekomst.
Dit is voor mij Flirten pur sang, iemand anders zonder oordeel accepteren, en de actieve toepassing ervan verrast mij telkens weer. Verwonderlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie