woensdag 13 april 2011

Hoofd of Hart?

Ik zit wel eens in gesprek met mijzelf. Niet dat ik onvoldoende vrienden heb om tegen aan te praten maar gewoon omdat ik dingen eerst voor mijzelf helder wil krijgen. Onderwerp van mijn interne dialoog is dan mijn eigen overtuiging dat ik beslis met mijn gevoel en dat mijn hoofd er dan achter aan komt. Mijn hoofd heb ik dan hartstikke hard nodig om de juiste zakelijke beslissingen te nemen, de juiste acties op te starten en plannen te bedenken om dat, wat is ontstaan in mijn hart, te manifesteren. En misschien zit daar dan wel het dilemma en neemt het gesprek een vlucht…. Moet ik wel manifesteren of manifesteert het zich vanzelf als het de bedoeling is? En is het zakelijk gezien altijd de juiste keus om hoofd volgend te laten zijn aan hart? Mijn hart zegt 'ja' mijn hoofd zegt 'nee'.
In de afgelopen jaren hebben veel mooie projecten het licht gezien en binnen die projecten zocht ik daarbij altijd de verbinding met anderen. En precies over die anderen gaat ook een interne dialoog. Voelt goed, schijnt goed en blijkt in praktijk zó anders! Van meervoudige persoonlijkheden tot bedriegers, allemaal zijn ze mijn pad gekruist en voelde ik het niet altijd gelijk aan. Uiteindelijk wel op tijd …godzijdank. De vlucht die het gesprek dan neemt….Moet ik misschien wat vaker mijn hoofd laten beslissen en mijn hart laten volgen? Maar waar blijft dan de eerste indruk? Dat allesbeslissende moment waarbij een vrouw in circa 30 seconden (de man ietsje langer) op onbewust niveau weet of de verbinding er is, of het goed is of niet? En is dat dan de genadeslag voor onderbuikgevoel? Om nog maar niet te spreken over de hart-verbinding waar we bij flirten zo hard naar op zoek zijn.

Dat hoofd en hart in balans het streven is begrijp ik, ik voel het ook. En dat mijn gevoel altijd het hardste roept weet ik en ik weet ook dat mijn hoofd er is als hij nodig is en dat hij ook best hart wil volgen. Maar kan iemand er dan alsjeblieft voor zorgen dat eerder genoemde mafkezen vanaf nu lekker iemand anders lastig gaan vallen? Zodat ik gewoon kan blijven flirten en hoofd en hart niet van plek hoeven te wisselen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie