woensdag 21 maart 2012

Gewoon op straat

Het mooie zonnige weer heeft na de winter altijd een grappig effect, het laat mensen zichtbaar meer genieten alsof met de komst van de lente ook mensen weer opbloeien en opengaan. Men zegt elkaar meer gedag en er wordt meer geflirt op straat.
Tijdens mijn wekelijkse boodschappen ronde botste ik bijna tegen een dame aan, met een krappe meter tussen ons in kwamen we beiden tot stilstand, we keken elkaar een moment aan.
Gaat u maar voor zei ik, nee was het antwoord gaat u maar...je kent dat wel, beiden beleefd. Ik begon te lachen en zei dat we zo nooit verder kwamen, het ijs was gebroken en er ontstond een mooi gesprekje met deze vreemdeling op straat.
Al snel deelde ze dat ze nog last had van een jet lag van haar reis terug uit Australie, oh heerlijk riep ik met een verlangen naar vakantie in gedachten. Ik vroeg door en kwam er achter dat ze daar 2 maanden was geweest en er een zoon heeft wonen. Toen ze mededeelde dat ze 82 is, stond ik versteld, ik had haar niet ouder dan 68 gegeven.
Meid wat ben jij een inspiratie en hoop voor de toekomst,riep ik spontaan uit ik wil later net zo zijn als jij, met 82 nog lekker de wereld rond reizen fit en vitaal. Ze straalde bij het compliment.
Even later gingen we beiden onze eigen weg, en ik glimlachte de hele weg naar huis.
Zo jammer dat zovele mensen verstrikt in gedachten door het leven gaan en geen oog hebben voor dit soort kleine maar heerlijke ontmoetingen. Het is zo eenvoudig, even contact maken en je dag is een stuk mooier en leuker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie