donderdag 15 maart 2012

Angst is een illusie


Angst is een illuise, hoorde ik laatst. Het is een valse bescherming tegen kwetsbaarheid die niet bestaat. Oké, als je oog in oog staat met een grote bruine beer dan mag je terecht bang zijn of als iemand je het mes op de keel zet.

Maar in de dagelijkse contacten is het inderdaad een illusie. Toch weerhoudt angst ons vaak om de echte verbinding te maken. En waar zijn we dan precies bang voor? Afwijzing? Falen? Zeg 't maar. En hoe reëel is dat? Niet.

Nu is angst een emotie die je niet een, twee, drie van je afschudt maar vandaag wil ik mijn energie graag in nuttige zaken steken dus las ik bij deze een angstvrij dagje in. Geen gepiep en gemiep maar gewoon fris flirtend de wereld in. Ik zeg je nu al: een illusie armer zijn, voelde nog nooit zo goed!

Fijne dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie