woensdag 1 februari 2012

Wat trek ik aan vandaag?


Da’s toch altijd wel dé vraag van de dag. Helemaal als er geflirt moet worden. Zelf kan ik behoorlijk Miepen over dit vraagstuk. Vooral als ik een belangrijke opdracht heb. Een tijdje geleden mocht ik een grote bijeenkomst presenteren. Mooie zaal. Licht, geluid, camera’s. Alles d’r op en d’r an dus dan is kleding wel even een puntje. De avond van te voren logeerde ik in een prachtig hotel, hartje Amsterdam. Heerlijk want zo had ik alle tijd aan mezelf.

De ochtend van de grote dag ging ik uitgebreid in bad, vol in de make-up, strak in het haar. Kortom, volledig door de wasstraat. Daarna was het tijd voor het moment suprême: de kleding. En toen begon het Miepen. Kan deze jurk wel? Is ‘ie niet te strak? Is ‘ie niet te gewoon? Of juist te hysterisch? Zal ik er een sjaaltje bij doen? Beter een ketting? Met jasje? Zonder jasje? Zwarte hakken? Tijgerprint?

Uiteindelijk na heel veel wikken en wegen was ik klaar om te gaan. Nou ja, klaar…Miep was nog behoorlijk aan het kakelen boven in mijn brein. In deze staat van zijn, arriveerde ik bij de lift. Samen met een oudere heer stapte ik in en zoefden we omlaag. De man knikte me vriendelijk toe en zei met een onvervalst Australisch accent: “You look very pretty today. The colour combination is really beautiful.” “O. Thank you”, stamelde ik verlegen. Hij vroeg wat ik die dag ging doen en ik legde hem uit dat ik een bijeenkomst zou presenteren. “Well, you chose the right outfit. You really stand out in the crowd.”

De liftdeuren openden, we stapten uit en hij wenste mij een hele prettig dag. Met een glimlach liep ik het hotel uit. Zijn compliment bezorgde me niet alleen een licht hart maar had ook in één klap Miep de mond gesnoerd. Heb haar de hele dag niet meer gehoord dus kon ik lekker doen wat ik moest doen: genieten van een geweldige opdracht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie