woensdag 14 september 2011

Intuïtief

Een winderige herfstdag en ik liep door het centrum van Amsterdam, de dagelijkse chaotische drukte schoot langs mij heen. Ik observeerde alles en voelde me geen onderdeel van de haast en chaos, ik keek naar gezichten die gefocust waren op hun bestemming, het leek of niemand mij zag.
Op mijn bestemming aangekomen vroeg ik aan een baliemedewerker waar ik heen moest, hij verwees me naar een andere balie. Bij de andere balie was er iemand voor me dus ik wachtte geduldig en toen ik aan de beurt was vertelde de man mij dat hij mij zou begeleiden. Tot mijn verbazing stond hij niet op, maar begon hij in plaats daarvan op zijn touchscreen computer te drukken.
Spontaan ontsnapte mij een opmerking: "Ga je me teleporteren?"
Hij keek op met een zeer verbaasde blik, voor het eerst keek hij me echt aan alsof hij mij nu pas echt zag, en een schitterende lach brak door. "Dat is een bijzondere opmerking voor een dame" zei hij terwijl hij naar me toe liep. "Er zijn niet veel vrouwen die Star Trek leuk genoeg vinden om dit te weten"
Ik lachte en vroeg of hij een fan was, er ontstond meteen een uitgebreid Star Trek gesprek.
Het was zo leuk dat ik zelfs in de lift deuren moest blijven staan om het gesprek af te ronden.
Ik had de passie van deze jongeman gevonden en het liefst zou hij nog uren met me door praten, maar het werk wachtte voor ons allebei. Lachend namen we afscheid en vlak voor de lift deuren zich sloten realiseerde ik me dat ik nog steeds niet wist waar ik heen moest.Nog net op tijd vroeg ik nog op welke etage ik moest zijn, we zouden het bijna vergeten, weer moeten we lachen... "de 6e verdieping" riep hij nog en door de dichte deuren bedankte ik hem nogmaals.
Met een dikke grijns op mijn gezicht stond ik in mijn eentje in de lift, wat een leuk gesprek! Wonderlijk dat ik zo maar over teleporteren begon? Het zal mijn intuïtie wel zijn geweest. Hoe dan ook het was leuk dat deze spontane uiting zo een heerlijke ontmoeting had veroorzaakt en wij allebei weer lachend over gingen tot de orde van de dag!
Zulke ontmoetingen zijn de diamanten van mijn dag,dacht ik dankbaar en stapte stralend uit de lift, de volgende mooie ontmoeting volgde.
Wat één spontane opmerking voor een gevolgen kan hebben, en wat zou ik gemist hebben als ik mijzelf had beperkt tot de zogenaamde "professionele houding".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie