woensdag 24 augustus 2011

TELEFOONFLIRT


Elke 3e zaterdag van de maand, belt Radio Apeldoorn mij op voor een flirttip. Aangezien ik dan vaak midden in de zaterdagmiddag- hektiek verkeer, instrueer ik mijn kinderen dat ze stil moeten zijn en zeker niet tegen me mogen praten zolang ik met de mensen van de radio aan de lijn ben.

Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor een radioflirt. De tip van deze maand ging over Flirten aan de telefoon. Over hoe belangrijk het is dat je tijdens een telefoongesprek volledige aandacht hebt voor je gesprekspartner en dat je je niet laat afleiden door binnenkomende mail of door een collega die wat tegen je wil zeggen.

Net op dat moment sluipt mijn dochter Kiki de kamer binnen. Ik gebaar driftig dat ze weer weg moet gaan en probeer mijn aandacht bij mijn verhaal te houden. Maar Kiki gaat niet weg. Sterker nog, ze duwt een briefje onder mijn neus. Totaal afgeleid weet ik niet meer waar ik ben gebleven in mijn verhaal. Ik merk het meteen aan de reactie van de interviewer. Paniek! Wat zeg ik nu?

Ik besluit de beste flirttip ooit ter harte nemen: wees open en eerlijk, dus ik zeg: “Waarschijnlijk merk je nu ook aan mij dat ik er niet helemaal meer bij ben maar dat komt omdat mijn dochter net een briefje onder mijn neus legt. Ervaar je gelijk het effect in de praktijk.” Gelukkig kon hij er hartelijk om lachen en ik lachte vrolijk - en vooral opgelucht - mee.

Aan het eind van het gesprek was de interviewer toch wel heel erg nieuwsgierig naar wat er op het briefje stond. “Een hele prangende kwestie”, zei ik. “Mag ik een snoepje?” En dat kreeg ze want uiteindelijk had ze zich toch keurig aan de afspraak gehouden: stil zijn en niet tegen mij praten.

Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg ons


Angelique van 't Riet
Twitter LinkedIn

Suzanne Meijroos
Facebook LinkedIn

Saskia Paulissen
Twitter LinkedIn

wow factor of Angelique Van 't Riet on wieowie